Συχνές ερωτήσεις

  1. Σχετικά με την εφαρμογη universis signer στον οδηγό αναφέρει μόνο για windows 10 64bit. Για άλλα λειτουργικά τι γίνεται;

    • Εντός της πιλοτικής περιόδου θα σας είναι διαθέσιμοι οδηγοί και για άλλα λειτουργικά. 

  2. Ο οδηγός για το Universis Signer μέχρι στιγμής αφορά λειτουργικά windows 10 και είπατε πως θα ανέβουν και για λειτουργικά macOS linux . 
    Γνωρίζουμε πότε και για ποιες εκδόσεις αυτών θα είναι διαθέσιμος ο οδηγός; Θα αφορά μόνο τις τελευταίες εκδόσεις αυτών ή και παλαιότερες; Γιατί όπως αντιλαμβάνεστε, εκτός ότι όσοι έχουν τέτοια λειτουργικά συστήματα δεν μπορούν να «εκπαιδευτούν» με δοκιμαστικές επιδόσεις,  θα χρειαστεί κάποια αναβάθμιση στους υπολογιστές με ότι κόστος και χρόνο συνεπάγεται αυτό. 
    Το πρόβλημα αυτό παρουσιάστηκε σε λειτουργικό OS X 11.10.6 και στην ενημέρωση του Acrobat reader στο κομμάτι που αναγνωρίζει μία ψηφιακή υπογραφή ως έγκυρη ή όχι.

    • Εντός της πιλοτικής περιόδου θα σας είναι διαθέσιμοι οδηγοί και για άλλα λειτουργικά. 

  3. Το email που έχουμε στην ομοσπονδία είναι διαφορετικό από το email που έχουμε στο taxisnet. Πρέπει να έχουμε το ίδιο για να ενεργήσουμε την επίδοση;

    • Όχι δεν απαιτείται να έχετε το ίδιο email στο taxisnet

  4. Οι υπογραφές μπαίνουν σε συγκεκριμένο σημείο; Πώς θα "στήσουμε" την έκθεση επίδοσης ώστε να μπαίνει η υπογραφή στο κατάλληλο σημείο;

    • Οι υπογραφές θα πρέπει να μπαίνουν σε συγκεκριμένα σημεία και για τον σκοπό αυτό υπάρχει συγκεκριμένο πρότυπο έκθεσης επίδοσης (βλ. πρότυπο)

  5. Tο email που έχουμε καταχωρήσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, πρέπει να είναι το ίδιο με το email που έχουμε στον λογαριασμό μας στο portal, για να ενεργήσουμε επίδοση;

    • Όχι δεν χρειάζεται.

  6. Τι γίνεται αν η έκθεση επίδοσης είναι 2 ή 3 σελίδες;

    • Θα πρέπει να χρησιμοποιείτε το πρότυπο της έκθεσης επίδοσης που είναι μία σελίδα (βλ. πρότυπο). Στο παράδειγμα της εκπαίδευσης χρησιμοποιήσαμε έκθεση μίας σελίδας.

  7. Τα στοιχεία του παραλήπτη (email κλπ) που θα τα βρίσκουμε;

    • Ο Δικαστικός Επιμελητής θα χρειαστεί να γνωρίζει μόνο το ΑΦΜ του για τη διαδικασία της επίδοσης.

  8. Στο βιβλίο εκθέσεων θα συμπληρώνουμε τις ηλεκτρονικές επιδόσεις που ήταν ανεπιτυχείς; και θα το αφήνουμε κενό το νούμερο;

    • Θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψιν μόνο τις επιτυχείς ηλεκτρονικές επιδόσεις. Αυτές που δεν έχουν εκπληρωθεί δε θα πρέπει να καταγράφονται κάπου (καταγράφονται αυτόματα από το ΣΗΕ στο - μενού "Οι επιδόσεις μου")

  9. Σαν παραλήπτης επίδοσης, συνδέομαι μέσω TAXIS με email TAXIS και έπειτα υπογράφω ψηφιακά για την παραλαβή της. Αλλά το ψηφιακό πιστοποιητικό μου είναι συνδεδεμένο με το email του portal.

    • Δεν είναι λογικό να κάνω επίδοση εγγράφου στον εαυτό μου. Θα πρέπει ο παραλήπτης να έχει ψηφιακό πιστοποιητικό που το όνομα του να ταυτίζεται με το όνομα του taxisnet μεταφρασμένο κατά ΕΛΟΤ.

  10. Η ειδοποίηση που θα λαμβάνει ο παραλήπτης θα έρχεται από την Ομοσπονδία; Μήπως να έμπαινε μπροστά "Ελληνική Δημοκρατία ή Υπουργείο Δικαιοσύνης"; Κάποιοι δεν γννωρίζουν καν την Ομοσπονδία.Ίσως να νομίζουν οτι πρόκειται για διαφήμιση.

    • Όχι δεν χρειάζεται.

  11. Η αρίθμηση των επιδόσεων θα γίνεται συνεχόμενη στην ηλεκτρονική σε σχέση με τη φυσική επίδοση;

    • Οι ηλεκτρονικές επιδόσεις έχουν άλλη αρίθμηση από τις φυσικές επιδόσεις και αποδίδονται αυτοματοποιημένα από το ΣΗΕ.

  12. Ως ατελής επίδοση θα θεωρείται αυτή που απέτυχε να παραδοθεί ηλεκτρονικά;΄Η θα πρέπει να ακολουθήσει και προσπάθεια φυσικής επίδοσης;

    • Αν αποτύχει η ηλεκτρονική επίδοση, θα μπορεί να επιχειρηθεί η επίδοση με φυσικό τρόπο.

  13. Προβλέπεται στον ΚΠΟΛΔΙΚ επέκταση της προθεσμίας κατά μία ημέρα αν αποτύχει η ηλεκτρονική. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποδεικνύεται στο δικαστήριο η αποτυχία της ηλεκτρονικής επίδοσης.

    • Η αποτυχία της ηλεκτρονικής επίδοσης μπορεί να αποδειχθεί από το ιστορικό των επιδόσεων του Δικαστικού Επιμελητή (μενού "Οι Επιδόσεις μου").

  14. Αν εγώ σήμερα κάνω μία ηλεκτρονική επίδοση και δεν έλαβα ακόμη απάντηση και κάνω και μία φυσική επίδοση. Πρέπει να περάσω στο βιβλίο την φυσική επίδοση ενώ περιμένω ακόμη την ηλεκτρονική και δεν ξέρω ακόμη την απάντησή της και στο βιβλίο προχωρώ Νούμερα. Τι γίνεται;

    • Είναι ανεξάρτητο το ηλεκτρονικό βιβλίο από το φυσικό, άρα διαφορετική και η αρίθμηση.
  15. Μήπως θα πρέπει να διευκρινιστεί από την ομοσπονδία ο τρόπος πρωτοκόλλησης των ηλεκτρονικών επιδόσεων; Άρα και αρίθμησης.

    • Η πρωτοκόλληση ηλεκτρονικών επιδόσεων γίνεται αυτοματοποιημένα από το ΣΗΕ.

  16. Το έγγραφο προς επίδοση θα πρέπει να είναι ψηφιακά υπογεγραμμένο από τον δικαστικό επιμελητή;

    • Απαραίτητα Ναι. Μπορεί βέβαια να έχει προηγηθεί η ψηφιακή υπογραφή από τον  ενδιαφερόμενο, π.χ. τον πληρεξούσιο δικηγόρο.

  17. Υπάρχουν ιδιώτες που έχουν δηλώσει διαφορετική διεύθυνση στην ΑΑΔΕ από την προσωρινή τους κατοικία, η οποία μπορεί να είναι διαφορετικού ΕΦΕΤΕΙΟΥ, τι κάνουμε;

    • Ισχύει ότι έχει δηλωθεί στο Taxisnet.
  18. Αν η παραλαβή του εγγράφου γίνει π.χ. το βράδυ από τον παραλήπτη, είναι έγκυρη;

    • Ναι είναι έγκυρη.

  19. Στο taxisnet τα στοιχεία μου είναι ΝΙΚΟΛ και όχι ΝΙΚΟΛΑΟΣ που είναι το ορθό. Αυτό μου δημιουργεί πρόβλημα αυτή τη στιγμή στην επίδοση ή στην παραλαβή δικογράφου ηλεκτρονικά.

    • Θεωρητικά οι περισσότεροι πολίτες έχουν ολόκληρα τα ονόματα τους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στην παραλαβή επίδοσης. Αν υπάρξουν τέτοια θέματα θα αντιμετωπιστούν κατά την πιλοτική περίοδο ή και κατά την παραγωγική λειτουργία.

  20. Εκτός ότι είναι αδύνατο σε κάποιες περιπτωσεις να είναι μία σελίδα η έκθεση επίδοσης, θα ήθελα να ρωτήσω εαν υπάρχει κάποιο όριο στο μέγεθος του pdf που θα ανεβάζουμε καθώς ένα έγγραφο μπορεί να είναι πολυσέλιδο συνεπώς αρκετά ΜΒ σε μεγεθος δεδομένων.

    • Αυτή τη στιγμή υπάρχει το όριο των 20MB. Δεν είναι λογικό να ανεβαίνουν τεράστια αρχεία. Θα πρέπει να γίνεται κάποια συμπίεση.

  21. Υπάρχει δυνατότητα να κάνουμε επίδοση σε πολλαπλούς αποδέκτες; π.χ. Απόσπασμα κατασχετήριας σε ΕΦΚΑ, ΔΟΥ, Τελωνείο κτλ.

    • Όχι δεν έχει σχεδιαστεί με αυτή τη λογική η διαδικασία της ηλεκτρονικής επίδοσης.

  22. Στην περίπτωση που κάποιος πολίτης έχει δηλωμένο mail το mail του λογιστή του, μας δημιουργεί πρόβλημα;

    • Ναι, όπως και δεν μπορεί να παραλάβει ο λογιστής μας έγγραφο που αφορά εμάς προσωπικά.

  23. Το έγγραφο που επιδίδεται μπορεί να είναι μια σάρωση από το φυσικό έγγραφο που δόθηκε για φυσική επίδοση με ψηφιακή υπογραφή του Δικ. Επιμελητή;

    • Ναι

  24. Υπάρχει κάποια ταχύτητα του ιντερνετ που πρεπει να έχουμε VDSL Fiber κλπ.;

    • Όχι δεν υπάρχει κάποια σχετική απαίτηση.

  25. Μπορούμε να κάνουμε επίδοση πριν τις 7:00π.μ. ή μετά τις 7:00μμ;

    • Ναι, έτσι έχει σχεδιαστεί το σύστημα με βάση τις απαιτήσεις της ΟΔΕΕ . Η ώρα της επίδοσης εκτός των χρονικών αυτών ορίων θεωρείται η 7:00 π.μ της επόμενης εργάσιμης.

  26. Πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για την ώρα των επιδόσεων. Ο ΚΠολΔ προβλέπει 7:00π.μ.-7:00μμ.

    • Το σύστημα σχεδιάστηκε για δυνατότηταη επίδοσης οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Επίδοση εκτός του επίσημου ωραρίου 7:00π.μ.-7:00μμ είναι δυνατή, αλλά η ώρα της επίδοσης εκτός των χρονικών αυτών ορίων θεωρείται η 7:00 π.μ της επόμενης εργάσιμης.

  27. Το πως κάνουμε ηλεκτρονική επίδοση και πως εγκαθιστούμε το universis signer; Θα αναρτηθούν κάπου τα βήματα;

    • Υπάρχει οδηγός εδώ.

  28. Θα ήθελα να διευκρινίσω σχετικά με το πιστοποιητικό παραλήπτη με το οποίο υπογράφει, είτε το φυσικό πρόσωπο ή πληρεξούσιος δικηγόρος, μα έχουν οι πολίτες πιστοποιητικά ψηφιακής υπογραφής;

    • Η περίπτωση της επίδοσης σε Φυσικό Πρόσωπο είναι αρκετά σπάνια. Η ηλεκτρονική επίδοση θα χρησιμοποιηθεί κατά βάση για Ιδιωτικούς και Δημόσιους φορείς που έχουν ψηφιακά πιστοποιητικά.

  29. Θα μπορούσε να προστεθεί και η διεύθυνση κατοικίας του παραλήπτη στα στοιχεία που εμφανίζει (Δήμος, email κλπ);

    • Ναι θα μπορούσε αλλά δεν έχει κάποια χρησιμότητα παρά μόνο για εποπτικούς λόγους.

  30. Ποιό είναι το pin του πιστοποιητικού κατά την υπογραφή μας, εννοείται το password;

    • Είναι το pin της κάρτας που έχετε παραλάβει.

  31. Έχω κάνει ηλεκτρονική επίδοση με καταληκτική ημερομηνία σημερινή, όμως αν δε παραλάβει ως την επόμενη μέρα που του δίνεται προθεσμία και στο ενδιάμεσο διάστημα δώσω κι άλλες επιδόσεις, και θα έχουν πάρει αριθμό πρωτοκόλλου, τι γίνεται τότε; 
    Χάνεται η προθεσμία επίδοσης; Ο αριθμός που έχει πάρει τι γίνεται;

    • Η πρωτοκόλληση ηλεκτρονικών επιδόσεων γίνεται αυτοματοποιημένα από το ΣΗΕ. Έχει απαντηθεί και στο 14.
  32. Παρακολουθώντας τη διαδικασία διαπιστώνω ότι ο κάθε παραλήπτης έχει τη δυνατότητα να έχει στη διάθεση του την έκθεση επίδοσης μου υπογεγραμμένη με αριθμό πρωτοκόλλου και σφραγισμένη θα έλεγα, να την εκτυπώνει και γενικά να κάνει την όποια χρήση της, δημιουργώντας διάφορες συνέπειες χωρίς να συντελεί ή να δεσμεύεται στην ολοκλήρωση της  επίδοσης.

    • Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να δίνει την δυνατότητα προεπισκόπησης της ανυπόγραφης έκθεσης επίδοσης, όπως άλλωστε γίνεται και στην φυσική επίδοση. Πρόκειται για απλή προεπισκόπηση, δεν θα υπάρχει δυνατότητα εκτύπωσης πριν την υπογραφή της.
  33. Είναι δηλαδή πλέον υποχρεωτική η Ηλεκτρονική Επίδοση ή αν κάποιος θέλει μπορεί να συνεχίσει να τις κάνει με τον μέχτι τώρα τρόπο;

    • Δεν είναι υποχρεωτική, θα γίνεται και με τους δύο τρόπους, μόλις τεθεί σε παραγωγική λειτουργία και θα ανακοινωθεί επίσημα από την ΟΔΕΕ.

  34. Όπως γνωρίζετε υπάρχει όριο 20 ΜΒ από τον διακομιστή για την διακίνηση των ψηφιακών εγγράφων.  Υπάρχει η δυνατότητα αναβάθμισης ώστε να αυξηθεί αυτό το όριο, καθώς σε πολλές περιπτώσεις, πιθανόν, το ψηφιακό έγγραφο που θέλουμε να κοινοποιήσουμε μπορεί να υπερβεί τα 20ΜΒ.

    • Δεν είναι θεμιτό να αυξηθεί το όριο των 20MB. Το ιδανικό θα ήταν να συμπιεστεί το pdf πριν το ανέβασμα.

  35. Έχω την αίσθηση ότι η ηλεκτρονική επίδοση είναι και θα είναι για πολύ καιρό ανεφάρμοστη, με τον τρόπο που γίνεται, διότι δεν νομίζω να έχει πιστοποιητικό κάποιος Έλληνας στη διάθεσή του. Θα έπρεπε να γίνεται πιο απλά με τους κωδικούς TAXISNET και μόνο.

    • Αρχικός στόχος τουλάχιστον είναι να αξιοποιηθεί κυρίως για επίδοση σε νομικά πρόσωπα.

  36. Μπορούμε από τώρα να την κάνουμε ηλεκτρονικά την επίδοση; Είναι προσβάσιμη;

    • Η ηλεκτρονική επίδοση για την ώρα είναι ανοιχτή σε όλους για δοκιμές (πιλοτική περίοδος). Μόλις ολοκληρωθούν οι δοκιμές θα ανακοινωθεί η παραγωγική λειτουργία από την ΟΔΕΕ.

  37. Ως ώρα επίδοσης θεωρείται η ώρα και η ημέρα που στέλνουμε εμείς ή είναι η ώρα και ημέρα που λαμβάνουμε την απάντηση; Γιατί μπορεί να στέιλουμε για παράδειγμα στο δημόσιο σήμερα στις 17:00 και να μας απαντήσουν τη Δευτέρα.

    • Η επίδοση ξεκινάει από την στιγμή που ο Δικαστικός επιμελητής επιλέγει την Υπογραφή Έκθεσης Επίδοσης. Το 24ωρο της προθεσμίας αφαιρεί τις επίσημες εθνικές αργίες και τα Σαββατοκύριακα. Η διαχείριση των τοπικών αργιών είναι ευθύνη του Δικαστικού Επιμελητή. Στην επίδοση εκτός του επίσημου ωραρίου7:00π.μ.-7:00μμ η ώρα της επίδοσης θεωρείται η 7:00 π.μ της επόμενης εργάσιμης.

  38. Τις ηλεκτρονικές επιδόσεις θα τις στέλνουμε στον παραλήπτη και μετά από την απάντηση θα τις εκτυπώνουμε και θα τις βάζουμε στο αρχείο μας κανονικά όπως και σήμερα; Αυτές οι επιδόσεις λογικά δε θα χρειάζονται να τις κλείνουμε με μνεία όπως κάνουμε μέχρι σήμερα;

    • Δεν θα χρειάζονται κλείσιμο.
  39. Τα έγγραφα που στέλνουμε θα πρέπει να τα στέλνουμε σε μορφή pdf;

    • Ναι.

  40. Το QCSD PIN που έχω είναι εξαψήφιο και όχι 4ψήφιο που είπατε. Τι ισχύει;

    • Εξαρτάται από τo PIN που βάλατε κατά την ενεργοποίηση, συνήθως είναι 6ψήφιο, αλλά μπορεί κάποιος να έχει κάνει αλλαγή και να έχει εισάγει λιγότερα η περισσότερα ψηφία.

  41. Στο φυσικό τρόπο επίδοσης σε περίπτωση ματαίωσης δικαιούμαστε το μισό του ποσού της επίδοσης. Στο παράδειγμα που έχετε ανεβάσει η τιμή είναι ήδη κλεισμένη. Πως θα γίνεται η αλλαγή στο ποσό, δεδομένου ότι θα έχει λάβει ηλεκτρονικό κωδικό με συγκριμένο ποσό και συγκεκριμένη εικόνα;

    • Δεν υπάρχει πρόβλεψη προς ώρας για μη συντελεσθείσα επίδοση.